AKTUALIZACJA USŁUGI

25 kwietnia, 2022

Ciężko pracujemy, aby przywrócić Cię online

Dziękujemy za cierpliwość w czasie, gdy pracujemy nad usunięciem trwającej przerwy w dostawie usług. Zdajemy sobie sprawę, że od pewnego czasu jesteście Państwo pozbawieni usługi i chcemy Państwa zapewnić, że robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej przywrócić Państwa łączność.

Firma Viasat, właściciel satelity, ciężko pracuje, aby dostarczyć nam modemy zastępcze, które wysyłamy natychmiast po ich otrzymaniu. Niestety, nie otrzymaliśmy jeszcze wystarczającej liczby modemów, aby zaopatrzyć wszystkich naszych klientów, ale Viasat zapewnił nas, że otrzymamy je tak szybko, jak tylko będą dostępne.

 

Co dalej?

Skontaktujemy się z Tobą za pośrednictwem poczty elektronicznej i wiadomości SMS, jak tylko otrzymamy Twój modem. Poprosimy Cię o potwierdzenie adresu dostawy, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, a następnie wyślemy modem na wskazany przez Ciebie adres.

Po otrzymaniu modemu zastępczego wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w pudełku i od razu będzie można wrócić online.

 

Co się stało?

24 lutego sieć satelitarna KA-Sat została zakłócona w kilku krajach w Europie z powodu cyberataku, co doprowadziło do przerwania świadczenia usług szerokopasmowych dla niektórych klientów (w tym niektórych klientów bigblu) w sieci. Krajowe organy ds. cyberbezpieczeństwa nadal badają ten incydent i nie potwierdziły jeszcze jego źródła. Wiele agencji informacyjnych donosi, że za atakiem stała Rosja, a celem ataku była Ukraina.

Viasat Inc. jest właścicielem i dostawcą sieci dla satelity KA-Sat. My w bigblu współpracujemy z Viasat, aby dostarczać te usługi satelitarne klientom w całej Europie. Dbamy o naszych klientów, ale nie kontrolujemy satelity ani sieci naziemnej.

Cyberatak spowodował problem z niektórymi modemami używanymi w sieci satelitarnej KA-Sat (w tym przez niektórych naszych klientów), co oznacza konieczność ich wymiany.